söndag 24 februari 2013

I väntan på att februari ska dra åt helvete...


Inte för att vara sån, men det känns som att februari både har regnat och blåst bort, och det med arktiska vindar. Jag inbillar mig att det är få som egentligen gillar februari, vintern verkar lida av identitetskris och de flesta av oss står och väntar på att få välkomna mars med öppna armar. Det är ju då som våren definitivt ska få fäste och förhoppningsvis slå rot ända fram till dess att sommaren är redo att ta över.

Eventen här omkring trotsar lyckligtvis vädret. I helgen hölls bland annat den coola konst- och musikfestivalen Sonic Arts Festival på olika ansedda kulturinstitutioner i Amsterdam, däribland Paradiso och New Art Space Amsterdam (NASA). I Haag lockar Museon väldigt intressanta utställning med de vinnande och mest lovordade bilderna från 2012 Wildlife Photographer of the Year. Det går ingen nöd på en, inte någon dag i veckan.

Det är dock lätt hänt att denna tidpunkt gör en lite drömmande, om både sundare väder, nya krafter och nya ting. Och för många sammanfattas det med att resa, vilket är något jag inte sätter mig emot. Själv är min planering endast i utkast-stadiet där det gråa (men ack så färgsprakande) Glasgow finns nedskrivet. I april ställer svenskklubben Super Trouper Club till med 1-årsfirande inne på Flying Duck och då vill jag vara med. Någonstans i mitt bakhuvud ligger också det mystiska och vackra Island och väntar på min ankomst. Det är en plats jag så innerligt vill utforska. Likaså Brasilien. Men året är ungt, listan finns där och är öppen för tillägg, inbjudningar och korrigeringar.

Vi får återkomma med uppdateringar på den fronten helt enkelt. Då februari är över.
* * *


Jag förstod att detta skulle dyka upp, men nog borde väl Amsterdam kunna prestera bättre? Kom igen nu...innan 'fenomenet' självdör om några veckor...
* * *
/S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade