onsdag 30 november 2011

Ankomst: Oslo

Gör mig redo att snart krypa ned under Hotel Ricas täcken och somna in(i något som förhoppningsvis inte är en stenhård säng).
Dagen har varit lång, eller åtminstone startade den tidigt; avgång från Schiphol, Amsterdam med sikte mot de djupa fjordarna och Oslos flygplats. Här har jag spenderat dagen med min framtida arbetskollega - en lätt gubbsjuk, 45+ årig norrman som jobbar med försäljning i cirka...45 år. Han ska under två dagar ge mig en intensivkurs i företagets produkter och dess uppbyggnad. Det ska bli intressant. Men, allting börjar imorgon, så vi får se då. Idag känns mer som en parentes, då det varit spårvagn, tåg, flyg och lite mer tåg som tagit upp största delen av dagen.

Som flyglektyr svalde jag stoltheten och allvaret och unnade mig onsdagens The Sun, och det var intressant läsning om den stora strejk som pågått Storbritannien idag där både skolor, sjukhus och flygplatser drabbats, men man fick också annan nyttig inblick i nyhetsflödet...
...så som tatueringsmisstag
...och julklappsönskningar.

Man får, som sagt, vad man betalar för.

Avslutade kvällen på ett italiensk pastahus och nu tillbaka på hotellrummet där toppmatcherna från franska fotbollsliga visas.

Trevlig afton.

/S.


ps. Expressen måste tro att de har otroligt okunniga läsare; fler än 1-2 fel på detta test och du borde se över dina geografikunskaper.ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade