fredag 25 november 2011

Rustik på café Blok 4

Förmiddagspromenad runt IJburg.

Då jag har en dragning för trivsamma hak där man kan samla krafter höll jag ögonen öppna efter caféer, barer och restauranger. Men jag var även intresserad över att lära känna området, se vilka affärer, lokaler och härligheter som fann i närheten. Jag ville även se om jag skulle lyckas gå vilse om hamna vid Amsterdam Beach, som utlovats ligga 'endast ett stenkast bort'. Efter att ha passerat stela och 'färdigmallade' ställen som Espresso Café och Bistro Café svängde jag in på ett café/restaurang med namnet Blok 4.

Caféet i sig är lätt att fatta tycke för. Rustik är ledordet. Rubusta, tunga möbler och dekor, ungefär som det förmodade resultatet om Per Moberg varit snickare.
**
Kaffedrickandet här irriterar mig, men bådar gott i längden; en vanlig good ol' black coffee serveras alltid i koppar inte värdig en kaffe. Men det är bra, en bra nedtrappning för min koffeinberoende kropp.


**
Jag tog tillfället i akt att fråga baristan om vägen till den omtalade Amsterdam Beach - jag hade ju gått och gått, och gått lite till, utan någon lycka, och därefter vänt på klacken och vandrat tillbaka igen.

Som svar fick jag en karta + vägbeskrivning! (Och insikten att jag endast varit 4-5 minuters promenad från stället!!)



Tack, tack.

/S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade