onsdag 23 november 2011

Brigantijnkade & The Watervilla

Nu, efter 5-6 dagar på vandrarhem i närheten av Vondelpark, har jag äntligen fått nycklarna till The Watervilla, beläget vid IJburg, strax öster om Amsterdams stadskärna.

Området i sig är mysigt och gränsar ut mot den stora kanal som skär in från Atlanten/Nordsjön, och grannhusen här är guppande 2-3våningshus i modern arkitektkostym.

Då jag tog mig ut i förmiddags gick jag bokstavlingen rakt in i dimman. Den låg tät och känslan var otroligt mysig och mystisk. Här kan sinnet stillas, tänkte jag.




Jobbet börjar 1 december, men det är fortfarande en hel del pappersjobb som ska göras färdigt; Bokade in mig på ett registreringsmöte idag (kommer ske 29/11), vilket innebär ett möte där jag skrivs in som medborgare i staden. Därefter får jag vänta några dagar på ett försäkringsnummer, som i sin tur ger mig rätt att öppna bankkonto...


(då dimman lättat, och solen sänker sig, så är området fortfarande väldigt mysigt)

Vi kör på detta nu, Sakarias, vi kör vidare på detta.


/S.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det ser jätte fint ut :)

    När fick jag komma och hälsa på sa du?

    SvaraRadera
  2. Så länge inte vågorna slår så mycket så är det trivsamt. Ska lägga upp mer bilder snart...

    Efter nyår vet jag mer hur jag kommer jobba, så vi tar det då? Eller har du många semesterdagar kvar att göra slut på innan årsskiftet?

    SvaraRadera

Bloggintresserade