tisdag 29 november 2011

Julfest- och Nyårsplanering samt förberedelser inför Oslo-resan

Mötte upp Sonja, min f.d. arbetskollega från Sthlm, idag igen, och tog en kopp mörkrostat på haket Café de Balie, som ligger längs Kleine Gartmanplantsoen vid Leidseplein. Alltid trevlig med avslappnade svenskar. Pratade bl.a. om stundande julfest-planeringar, nyår, etc... och det var väl främst julfestplaneringen som var intressant - får avvakta och se då datumet spikas.


Igår sprang jag runt halva Amsterdam i jakt på ett prisvärt gym, vilket inte var det lättaste. Flertalet av de, via Google utlovade, "gym" visade sig vara rekreationscentran eller spa-salonger. Men, tillslut, så fann jag något som föll mig i smaken; 2 spårvagns-stopp bort, i Rietlandpark, fann jag fit4less, som kräver endast €29,95/månad av mig (vilket omräknat till kronor blir ca 280), som i jämnförelse med de andra gymmen är mest plånboksvänlig.


Imorgon är det tidig morgon som gäller; Ska befinna mig på Amsterdams flygplats Schiphol senast 09:30 för avresa mot Oslo och flygplatsen Gardermoen. På torsdag börjar nämligen allting som jag flyttat hit för: Jobbet.

Under torsdag och fredag kommer jag att få en grundläggande genomgång av företagets produkter och hur de skandinaviska marknaderna ser ut. Jag vet inte vad jag ska förvänta mig, men jag är nervös - men på ett positivt sätt.

Nu väntar packning och därefter slutläsningen på den fenomenala romanen av C-J Vallgren: Kunzelmann & Kunzelmann.

God afton,
S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade