lördag 10 december 2011

Mindre översvämning och höga tobaksskatter


Ett kortare inlägg - jag har nämligen besök av en snäll rörmokare (icke östeurope). Under veckan som gått har jag 2 gånger kommit hem från jobbet och min dusch har varit överfylld med vatten(med tillhörande icke identifierbar lukt). Jag klagar inte, men sa vänligt till husägaren att blir det en tredje gång så drar vi av X antal Euro på hyran.... han hade inget bra motargument.

- - - - -
Jag börjar hamna i ett läge där jag behöver fylla på mitt snusförråd. Jag klickade mig vant in på snusbutiken.com, fyllde i en beställning på 15 dosor... men fann att tobaksskatten slutade på över 800kr, samt en total kostnad på 1400kr - så dyrt var det inte att skeppa snus till Glasgow (!?) förra året, eller har jag missat något?
Om någon har tips på billigare återförsäljare, så tar jag gärna emot dem! (Och Nej, jag gjorde såklart inte beställningen....)
- - - - -
Ikväll vankas skandinavisk julfest med likasinnade ute i 
Amstelveen, strax söder om stadskärnan, ca 5-6 km från Museumplein.
- - - - -

I övrigt, så önskar jag er en trevlig afton.

/S.

2 kommentarer:

  1. Tjenare Sacke!
    Det är ju fan Norska priser alltså!
    Ett stort problem är att det sedan (jag tror) April inte är tilllåtet att shippa snus från Sverige till EU-länder. Finnarna utnytjade systemet..
    http://www.northerner.com/en/snus/Northerner_White_Portion_Snus-283/är en sida som skall gå bra att beställa från. Annars vet jag att det finns en Amerikans sida som skickar och det är faktiskt väldigt bra priser där med, hittar du lite fler som vill beställa så är det helt klart ett alternativ.

    Peace!

    SvaraRadera
  2. hahaha du kanske för översvämningsolyckor med dig Sak? Hade du inte översvämmning i Rotterdam oxå med tillhörande odörer?

    SvaraRadera

Bloggintresserade