torsdag 22 december 2011

Nytt kontor, synopsis och "fortsättning följer..."

Amsterdam. Arbetsdagarna avlöser varandra. Och det går i en rasande fart.
Och jag försöker bemästra och prestera och njuta samtidigt.

Veckan har inneburit antingen "utsparkad från kontoret där de två andra försäljarna sitter" eller "Vi ger dig ett eget kontor istället, så slipper du trängas bland de andra" - Personligen så kör jag på alternativ #2. Nu sitter jag i ett rum med tomma väggar, men med bättre utsikt och två balkonger. Men, de kala väggarna stör mig, något måste göras, någon form av posters/tavlor behöver införskaffas (fortsättning följer på detta ämne...)

Lärde känna några sköna människor på det tidigare JCC Young Professionals event:et som jag var på tidigare - bland annat 2 praktikanter som gör sitt internship på Svenska Handelskammaren här i Amsterdam. Och inget gott, som inte har något godare med sig(yes, vi myntar ett sådant uttryck nu) - över några öl och glas vin, skissade vi fram en synopsis och storyboard till en riktigt skön bok-idé... (fortsättning följer även på detta ämne...) ...måste se till så att jag inte prioriterar bort andra saker bara - det ska kombineras!

Sitter och försöker sammanfoga ett bildgalleri som ska sammanfatta 2011, vilket sen får publiceras på fb - kanske borde jag inte överarbeta det, men jag behöver gräva ned mig i sådana här mindre saker ibland.
- - - - - 
Julstämningen sitter som insprängd i stadens husväggar och kanaler, jag myser då jag denna vecka spatserat hem genom staden om kvällarna. Det Känns verkligen som att det är juletider.
- - - - - 
Fick en rätt intressant inbjudan igår med posten - behöver bara dubbelkolla datumet innan jag kan yttra mig mer om det.
- - - - - 
Skulle egentligen ha laddat upp bilder till de två senaste inläggen, men min laptop (förbannade Dell), har vägrat att läsa in bilderna! Nu är den dock mer samarbetsvänlig, tack och lov, fast det blir en salig mix ...
- - - - - 

Mycket nöje!
/S.

1 kommentar:

Bloggintresserade