lördag 12 maj 2012

Wash & Coffee


Hur kan du njuta av något du avskyr? Addera något som får folk att trivas – resultatet blir det innovativa konceptet Wash & Coffee. Längs Quellijnstraat vid Marie Heinekenplein i De Pijp-området ligger den sköna inrättningen; medans din smutstvätt rullar runt i tvättmaskinen kan du känna lugnet med gott kaffe och en sandwich samtidigt som du har tillgång till gratis WiFi.

Lokalerna är fräscha,
det serveras Fair Trade kaffe för den som bryr sig och jag överväger faktiskt om jag ska börja överge tvättmaskinen hemma i lägenheten tillförmån för detta sköna hak. 
* * *
Länktips: www.wash-coffee.nl/
* * *
/S.

2 kommentarer:

  1. Du som dricker så mycket kaffe min vän, det glädjer mig att en och annan kopp är Fair Trade!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag gör ju det. Tyvärr är kaffekulturen speciellt stark här i standen(landet?)... dock så kommer jag inte, med handen på hjärtat, att halka in här för lite kaffe... jakten fortsätter på ett framtida stammis-hak istället =) !

      Radera

Bloggintresserade