måndag 23 januari 2012

Alkemisten, Valkyriorna och ...

...några andra böcker levererades igår - i form av en försenad födelsedagspresent. 
För att vara lite mer exakt innehöll det stora bruna paketet:

Alkemisten - O Alquimista - av Paulo Coelho.
Valkyriorna - As Valkírias - även den av Paulo Coelho.
Riv Pyramiderna, ledarskapsbok av Jan Carlzon.
Topp 10 Island, i klassiskt reseguides-format av Reseförlaget.  
Samt lite snus, tavlor och lite andra saker att dekorera lägenheten med.


En mycket bra start på en måndag. Topp 10 Island kommer komma väl tillhands, då mitt löfte till mig själv (Nyårslöfte?) detta år är att besöka Island. Den lilla, ofta bortglömda, ön uppe i norr är ju mytomspunnet för sin natur, mystiska historia och fagra flickor. Och det är nog många argument för att få mig att vilja besöka platsen. Ärligt, känns det inte som om att det finns alldeles för få historier berättade om utflykter där.

* * * 

Nåväl, nu stundar efterforskningar av annat slag...



På återhörande,
S.

Alkemisten av Paulo Coelho 


Valkyriorna av Paulo Coelho

Riv pyramiderna av Jan Carlzon
(Töntigt bokomslag, om du frågar mig....)
Topp 10 Island - bra introduktion till mitt kommande resmål

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade